Znaczniki

Wyprowadzanie zmiennych na ekran
console.log(wyswietl zmienna w konsoli)
alert(a) - wyskakujace powiadomienie
document.getElementById("wynik").innerHTML = a; - wyswietli to w div id wynik

document.write(napisz cos); - napisza w html document.body.style.backgroundColor = "red"; zmiana stylu
document.activeElement.tagName; - aktywne elementy.nazwa tagu
onclick
onload
onclick="suma()"
input type="button" value="DODAWANIE" onclick="suma()"

let/var - zmienna
const - zmienna ktorej nie mozna zmienic
spojnik logiczny || - or lub
spojnik logiczny && - i, rowniez
== - jest rowny
if ( a == "" || b == "") - jezeli
else if - kolejny warunek
else - w przeciwnym wypadku

a = parseFloat(a); - parsowanie wartosci - powiedzenie js ze zmienna a to lidzba
b = parseInt(b); - parsowanie wartosci do lidzby calkowitej

var d = haslo.length; -obiekt.atrybut - sprawdzenie dlugosci znakow

for for (i=0,i < d; i++) - petla
1.od jakiej pozycji zaczynamy,
2.warunek do powtorzenia
3.Co zrobic ze zmienna i po ukonczeniu petli.

Math.round() - zaokraglanie od 0 do 4 w dol, od5 do 9 w gorebr> Math.floor() - zaokraglanie zawsze w dol
Math.ceil() - zaokraglanie zawsze w gore
Math.trunc() - usuniecie czesci ulamka
x = Math.round((0.15 * 3) * 100) / 100; document.write(x + "
"); // dwa miejsca po poprzecinku
x = 0.15 * 3;
x = x.toFixed(2); - metoda zaokraglani lidzb 2 miejsca po przecinku if(x.charAt(i) == "0" - dostanie sie do tablicy
return true;
document.getElementById("image").src = "landscape.jpg"; - zastapienie obrazka innym